۱۴۰۴ فروردین ۲۵, دوشنبه

روند فوتبال ما به سمت پیشرفت نیست

 روند فوتبال ما به سمت پیشرفت نیست


 نیاز به تغییرات بنیادی داریم    ل


:

▫️یک موضوعی که وجود دارد این است که باید پذیرفت نوجوانان
 به شکل بدی باختند اما موضوع این است پس رفت ما در فوتبال روشن است و مشخص است و مطمئن باشید در آینده در فوتبال بانوان و فوتسال بانوان چنین پس رفتی رخ می‌دهد چون روند ما به سمت پیشرفت نیست. ما یک برنامه کامل نوشیتم که این برنامه را هر متخصصی تایید می‌کند و می‌گویند این برنامه عملیاتی است. این برنامه بودجه مکان و پرسنل می‌خواهد تا اجرایی شود ولی شش ماه است که این برنامه مصوب نشده است.

▫️کلا فوتبال ما نیاز به تغییرات بنیادی دارد. ۴۰ سال است که مربی تغییر می‌دهیم و مربیان خارجی و ایرانی آمده‌اند و این موضوع را سال‌هاست طی می‌کنم. در فوتبال باید تغییرات بنیادی ایجاد کنیم. برای این تغییرات هم برنامه دادیم که مقابل آن ایستاده‌اند و مقاوت می‌کنند. مدل برگزاری کلاس‌های مربیگری و سر فصل‌ها باید تغییر کند اما زیر بار نمی‌روند.

  درباره تیم ملی نوجوانان بگوییم در فلان بازی فلان مشکل بوده، آیا مشکل حل می‌شود؟

او در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات تیم ملی نوجوانان فنی بوده و یا مسائل دلالی هم تاثیرگذار بوده است هم گفت: خیر،‌ مشکلات فقط فنی بوده است. در آن گزارش فقط به جنبه‌های فنی اشاره کرده‌ام. ضمن اینکه مطمئنم در انتخاب بازیکنان سلیقه مربی تاثیر داشته ولی به هیچ عنوان مسائل دلالی تاثیر نداشته است و اصلا چنین مسائلی مطرح نیست. مشکلات فوتبال ما فنی است، وقتی باشگاه‌های ما در آسیا نتیجه نمی‌گیرند ۶۰ درصد به خاطر مسائل فنی است. از پارسال می‌خواهیم یک کلاس حرفه‌ای برگزار کنیم و قرار بود کسانی که می‌خواهند در این کلاس باشند از یک فرآیند بیایند. می‌خواستیم در سه کشور ایران، اسپانیا و قطر کلاس بگذاریم اما کسی زیربار نرفت. شاید بپرسید چرا با وجود این مشکلات در فدراسیون مانده‌ام؟ چندین بار درباره این موضوع با آقای تاج صحبت کردم اما او گفته که صبر کن همه چیز درست خواهد شد 

لیگ برتر امسال با اتفاقات منحصر بفردی شروع شده است. قعرنشینی استقلال و بحرانی که گریبان این تیم را گرفته و در آنسو پرسپولیس که علیرغم موفقیت نسبی در لیگ برتر ، در لیگ نخبگان آسیا دور از انتظار ظاهر شده و موجب نارضایتی هوادارنش شده است. با این همه برخی تیم های غیر تهرانی(شهرستانی) فراتر از حد انتظار ظاهر شده اند. چه تیم تراکتور که تا هفته دوازده صدرنشین است و مدعی جدی قهرمانیست و چه تیم های ملوان و چادرملو که سودای رسیدن به بالای جدول را دارند. چادرملو برای اولین بار است که در لیگ برتر عرض اندام میکند وبعد از نزدیک به دو دهه استان یزد را در لیگ برتر صاحب نماینده شایسته کرده است. چیزی که امسال بسیار قابل تامل است عصبانیت رسانه ها از شرایط فعلی لیگ برتر است. بطوریکه خشم مجریان و کارشناسان دعوتی به این رسانه ها از دید مردم پنهان نمانده است. شگفت انکه حتی یکی از برنامه های رسانه اوپوزیسیون خارج از کشور که با اجرای یکی از مجری سابق صدا و سیما پخش میشود در این مورد با رسانه های داخلی همسو بوده و این نشان میدهد گرچه این افراد در بعد سیاسی فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی با رسانه های داخل در تضاد هستند ولی در یک چیز مشترک و هم عقیده اند و آن ذهن استعمارگری داخلی و حس برترجویی اشان است. فوتبالی که در اغلب کشورها از جمله در کشورهای اروپایی ذاتا متعلق به شهرستانهاست و در طول تاریخ لیگ های آن کشورها این تیم های شهرستانی بودند که جام ها را یکی پس از دیگری درو میکردند در ایران اما به سبب تمرکز امکانات در تهران و بدلیل توزیع ناعادلانه منابع این تیم های پایتخت بودند که در سال های اخیر به موفقیت در لیگ ایران رسیده اند. این سرازیر شدن امکانات به دو تیم پایتخت و بالطبع آن تضعیف تیم های شهرستانی در ادامه باعث تضعیف لیگ شده که این خود باعث میشود تیم های پایتخت در تورنمنت های جدی مثل لیگ نخبگان آسیا بسیار دور از انتظار ظاهر شوند و همین سیاست تمرکزگرایی به نوعی دامن تیم های پایتخت را نیز بگیرد. 

رسانه های ملی معمولا تمرکز بیشتری روی تیم های پایتخت دارند و پوشش رسانه ای از این دو تیم بیش از تیم های شهرستانی صورت میگیرد. در مواردی هم که این رسانه ها قصد پرداختن به تیم های شهرستانی دارند به قصد حاشیه سازی و تخریب است نه رفتار حرفه ای رسانه بیطرف! جایی که جواد خیابانی مجری سرشناس تلویزیون در چند برنامه ساعت ها به تخریب بازیکن های سرشناس تراکتور پرداخت که اعتراض این بازیکنان را بدنبال داشت. یک نمونه از بازیکنانی که مورد حمله واقع شد بیرانوند بود. بیرانوند و چند بازیکن کلیدی قراردادشان را با تیم پرسپولیس فسخ و به تیم تراکتور پیوستند. این حس برترجویی و ذهن استعمارگری حتی در بین مربیان ، بازیکنان و دست اندرکاران تیم های پایتخت نیز بوضوح دیده میشود. پیروانی در مصاحبه ای بعد از جدایی بیرانوند در بین رسانه های مرکز گفت که جدایی بیرانوند هیچ انگیزه ای به جز مسائل مادی نبوده وگرنه هیچ فوتبالیستی حاضر نیست تیم استقلال و پرسپولیس را رها کرده و به یک تیم شهرستانی بپیوندد. یا علی دایی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی که خود متولد اردبیل است و بدلیل همین نگاه های تبعیض آمیز تیمی در لیگ برتر ندارد و اکثر مردمش بدلیل قرابت فرهنگی، قومی و زبانی از تیم تراکتور پشتیبانی میکنند در مصاحبه با ورزش سه گفت " هشتاد درصد مردم ما یا پرسپولیسی هستند یا استقلالی، یکی از چیزهایی که میتواند مردم مارا خوشحال کند همین فوتبال استقلال پرسپولیس است"این مصاحبه ها میتواند بازتابی از چند مفهوم مهم در زمینه های برتری جویی ، سلطه گری داخلی ، تثبیت نابرابری های مرکز – پیرامون و هژمونی فرهنگی در ورزش باشد. این اظهار نظرها نوعی بازتولید گفتمان سلطه و تبعیض است که ارزش ها و برتری تیم های پایتخت را طبیعی و مشروع جلوه می دهد و موقعیت تیم های شهرستانی را کم اهمیت و پست ترمعرفی میکند. بخاطر حاکم بودن این گفتمان است که بعد از ضرب الاجل آسیا بر حل و فصل مالکیت تیم های پایتخت ، دولت ، استقلال و پرسپولیس را به ترتیب به هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از چهار بانک واگذار کرد. هولدینگ خلیج فارس متشکل از شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی است و اکثر این پالایشگاه ها و پتروشیمی ها در شهرستان ها بخصوص بوشهر و بندر امام مستقر هستند. بوشهر از شهرهای بازیکن ساز و فوتبالی ایران بوده ولی به سبب همین نگاهی که در بالا بدان اشاره شد از لحاظ زیرساخت های ورزشی بسیار کم برخوردار بوده و با توجه به پتانسلی که دارد از داشتن تیم در لیگ برتر محروم است. این تصمیم دولت بازتاب تمرکزگرایی اقتصادی و ورزشی ، بازتولید نابرابری های منطقه ای و نگاه استعمار داخلی است. این وضعیت نشان دهنده چگونگی تخصیص منابع مناطق پیرامونی به نفع مرکز است و هولدینگ خلیج فارس و یا کنسرسیوم چهاربانک (ملت، تجارت، صادرات، شهر ) که منابع اش عمدتا از شهرستان هاست بجای توسعه زیرساخت های ورزشی محلی صرف دوتیم پایتخت میشود. این تمرکزگرایی باعث تقویت تیم های پایتخت و تضعیف مناطق پیرامونی از حیث زیرساخت های ورزشی میگردد. 

در پایان باید اشاره کنم رسانه ها نقش کلیدی در شکل گیری و تقویت برتری جویی ، سلطه گری داخلی ، نابرابری های مرکز پیرامون و هژمونی فرهنگی در ورزش دارند. این رسانه ها با تمرکز بر تیم های پایتخت آنها را بعنوان نمادهای ملی معرفی و برتری آنها را در ذهن مخاطبان تثبیت میکنند. رسانه های مرکز با توجه به انحصاری که در روایتگری دارند آنها هستند که تعیین میکنند چه تیم ها و چه روایت هایی دیده و شنیده شود و با توجه به این انحصار گریست که بر عظمت و تاریخی بودن تیم های پایتخت تاکید میکنند و این باور را ترویج میدهند که تیم های شهرستانی در مقابل آنها در سطح پایین تری قرار دارند

تهران و بی آبی و تشنگی

 🚰 تهران لب‌تشنگی را تجربه می‌کند /نامه محرمانه چمران به وزیر کشور درباره وضعیت آب /یک عضو شورا: افزایش استفاده از آب معدنی به‌دلیل افت کیفیت آب شهری



، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:
▫️سرانه مصرف آب شهری در تهران یکی از موضوعات بسیار مهم و نگران‌کننده است. در حالی که متوسط بارش سالانه در تهران ۲۲۹ میلی‌متر است، سرانه مصرف روزانه آب بین ۳۲۰ تا ۳۷۰ لیتر در نوسان است. این در حالی است که در کشورهایی مانند سنگاپور با ۲۵۸۰ میلی‌متر بارش سالانه، سرانه مصرف تنها ۱۴۱ لیتر و در جاکارتا با ۱۸۰۰ میلی‌متر بارش، مصرف روزانه ۱۷۵ لیتر است. حتی در لندن نیز با بارش بالا، مصرف سرانه فقط ۱۴۵ لیتر در روز است.

با روند فزاینده جمعیت در تهران، نیاز آبی شهر به‌شدت افزایش خواهد یافت
▫️با روند فزاینده جمعیت در تهران، نیاز آبی شهر به‌شدت افزایش خواهد یافت و اصلاح سرانه مصرف باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. همچنین باید به کاهش هدررفت واقعی آب توجه ویژه‌ای شود. یکی دیگر از موضوعات مهم، اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی است؛ باید از روش‌های نوین برای کاهش مصرف در این بخش استفاده کنیم.

▫️نمی‌توان آب تهران را فقط متعلق به استان تهران دانست. استان‌های البرز و حتی قزوین نیز از منابع آبی آن بهره‌مند هستند. مهاجرت داخلی و خارجی به تهران نیز بار مضاعفی بر منابع وارد کرده که باید در محاسبات لحاظ شود.

نامه محرمانه مهندس چمران خطاب به وزیر کشور
▫️چند سال پیش طی نامه‌ای محرمانه با امضای آقای مهندس چمران خطاب به وزیر کشور، بر اهمیت رسیدگی به این موضوعات تأکید کردیم. در کنار جمعیت، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف نیز بسیار حائز اهمیت است. متأسفانه در حوزه وسایل کاهنده مصرف، کشور پیشرفت چشمگیری نداشته، در حالی که این ابزارها می‌توانند تا ۳۰ درصد در مصرف صرفه‌جویی ایجاد کنند.

سلامت مردم باید اولویت اصلی همه تصمیم‌گیری‌ها باشد
▫️تعجب می‌کنم که چطور ممکن است موضوع سلامت مردم دغدغه اول نباشد؟ چطور می‌شود که جهاد کشاورزی یا حتی وزارت بهداشت، با وجود اهمیت این مسئله، پیگیری‌های لازم را به‌درستی انجام نمی‌دهند؟ انتظار ما این است که حداقل درباره موضوعات مرتبط با سلامت، شفاف و مسئولانه عمل کنند.

▫️ما باید دقیقاً در جریان باشیم که چه اقداماتی از سوی این دستگاه‌ها در خصوص کیفیت آب، پساب‌ها و سلامت عمومی انجام شده است. اینکه شورا دغدغه‌مند وضعیت آب تهران است، به‌ویژه مسئله آب شرب  ناشی از حفر چاه‌های عمیق توسط دستگاه‌های مختلف است، نشان می‌دهد وضعیت کیفیت آب در پایتخت کاهش پیدا کرده؛ هرچند از نظر استانداردهای رسمی، آب تهران هنوز شرایط لازم و استانداردهای کافی  را دارد

افت کیفیت آب باعث شده بخشی از مردم به استفاده از آب‌های معدنی روی بیاورند
▫️متأسفانه در این فضا، شایعات و حرف‌وحدیث‌هایی نیز مطرح می‌شود که ضرورت دارد به‌صورت شفاف و کارشناسی‌شده توسط نهادهای ذی‌ربط مورد بررسی قرار گیرد، وزارت بهداشت باید درباره کیفیت آب، پساب‌ها و منابع مصرفی مردم به‌صورت شفاف اظهارنظر کند. نمی‌شود سلامت مردم را به تعویق انداخت یا با ابهام درباره آن صحبت کرد.

▫️بعد از آن که مجوز حفر چاه در شهر تهران داده نشد، حفر چاه در شهرهای پیرامونی شهر تهران (استان تهران) افزایش پیدا کرد. حفر این چاه ها زیست پذیری این محدوده ها را دچار چالش کرده و یکی از دلایلی که رییس جمهور درسفر به استان تهران به فرونشست زمین در ورامین که سالیانه ۳۶ سانتی متر رسیده اشاره کرد به همین دلیل است و حفر چاه های متعدد در اطراف تهران سرعت فرونشست را افزایش خواهد داد.




۱۴۰۴ فروردین ۲۴, یکشنبه

تحلیلی در باره بازی سیاسی در ایران

 درود مردم  مبارز





در ایران فشار روانی و ذهنی بسیار زیاد شده مردم خسته هستند واقعا درمانده از این همه بازی سیاسی هستند و شاید حق دارند که سوال می پرسند خود من هر کس که ببینم توضیح تحلیلی میدم تا بدونند اشتباه می کنند.

بنده هم از این همه فشار و سختی در ایران اشغال شده بی حوصله و کلافه هستم و منتظر حمله نظامی هستم همچون بالای ٨٠ درصد مردم در ایران.

البته عده ای از مردم ایران هم میتونم بگم از کار هوشمندانه اما از لحاظ ظاهری عجیب "دونالد ترامپ شیردل" که بقصد خفت دادن رهبر تروریست‌های جهان اینکار کرد کیج هستند البته بگم نیمی همه تحلیل ندارند و اگر هم داشته باشند فشار احساسی اجازه تحلیل نمیدهد.

علیرغم فشار زیاد ذهنی و روانی که روی خودم هم هست، اما بسیار روشن هستم.
و تحلیل میدانی و منطقی خودم از تحولات میدانی، را خارج تحلیل های متناقض رسانه ای پر خرج دیگر خدمت شما  درمیان می‌گذارم ...

١* دونالد ترامپ با این حرکت هوشمندانه به دنیا نشان داد که رژیم جمهوری کثیف تروریستی و رهبرش بسیار حقیر و درغگو و شیاد هستند و آنها را تحقیر و بی ارزش از لحاظ حق انتخاب بدلیل پوچ بودن و ضعیف بودن هم کرد.

٢* آمریکا نیاز به زمان داشت برای تکمیل برنامه با روسیه برای لو دادن اسرار امنیتی جمهوری اسلامی در کنار امتیازات سرزمینی و قطع تحریم‌ها به پوتین که نهایی بشه، در کنار اطلاعات موساد اسرائیل، برای زدن ضربه نهایی زیرا بعد از سرنگونی ، نیروهای آمریکا و اسرائیل در ایران حضور خواهند داشت جهت پاکسازی تهدید باقیمانده افراد رژیم و افغان های طالبانی جهت برقراری حکومت دوران گذار چرا که نیروهای ارتش ایران وطن فروش و غیرقابل اعتماد هستند و افراد مطمئن کم هستند.

٣* هدف دوم "دونالد ترامپ" ایجاد فشار روانی تعریف شده و محرک بر روی ما مردم ایران که به انفجار تبدیل بشه که یکجا بدانیم ما هم حرکتی خواهیم داشت.

۴*  باید طبق خواست "دونالد ترامپ شیردل" که صحبت از راه اول یعنی تسلیم از راه مذاکره بود این فرصت حتی با تحکیم "دونالد ترامپ" در عمل مذاکره ای نمادین اتفاق می افتاد تا بعد از حمله نظامی چپ ها و گلوبالیست ها و حذب کثیف دمکرات نوکران گلوبالیست ها، "دونالد ترامپ" را به درغگویی متهم نکنند... که تو فرصت مذاکره ندادی... و حمله نظامی کردی... پس هدف نهایی تغییر رژیم هست.

نام بردن از مدل لیبی از سمت" بنیامین نتانیاهو" و "بی بی"  یک تریک سیاسی دیگر جهت آرام کردن افکار سیاسی جهانی بود چرا آنها در قبال یک تجربه موفق موضع نخواهند گرفت.

مدل تسلیم ، "طبق قانون عدم مثل و مانند جهان هستی"
اسمش هست مدل جمهوری اسلامی، سرنگونی شیک که از نوع اخوند حرومزاده خواهد بود که همه آن را خواهیم دید این جز اصرار نظامی اسرائیل و آمریکا هست که نمی توانند آن را فاش کنند.
پشت پرده تصمیم با صحبت‌ها که بخشیش برای چپ های الوده جهانی هست متفاوت هست.
اگر رمز گشایی کنیم منظور دونالد ترامپ ایران شکوفا بعد از سرنگونی اخوند هست سرمایه‌گذاری فقط بدون اخوند شدنی هست و...

بلاخره اتفاق خواهد افتاد یک حمله کوبنده و ترکیبی در یک دوره کوتاه و مشخص و این تأخیر در اقدام نظامی جبران خواهد شد.

💡نکته : در نهایت تحت هر شرایط اسرائیل صبر نخواهد کرد و حمله نظامی سنگینی در جهت سرنگونی خواهد کرد، تمام...

در لوح محفوظ جهان هستی هم دیده شده سرنگونی رژیم اخوندی و هیچ تغییری رخ نخواهد داد جز سرنگونی رژيم شیطانی اخوندی...
"لوح محفوظ هستی"جایی هست که پیشگوهایی مثل اون خانم مصری و یا آقای انگلیسی که پیشگویی شبیه بهم داشتند، که با کمکه یک عامل دیگر که بماند چه هست!
به آن استناد کردند.

تنها صبر کوتاه + ۴۶ سال تحمل اخوند لازمه که بیش از نیمی از آن گذشته...

دواران گذار هم در لحظه سرنگونی خواهد رسید آن موقع فریاد میلیونی مردم ایران دیده و شنیده خواهد شد. ه

مشکلات زیر ساخت کشورم ایران

 درود بر زنان و مردهای ایران ر





خوشحالیم که برخلاف خیلی از هموطنان خارج کشور که فقط منتظر هستن تا آب جاری بشه و آسیاب به چرخش بیفته بعد بیان از آرد اون استفاده کنن شما اون  نهری هستین که نقش جاری شدن آب را ایفا میکنه و واقعا جای تشکر و قدر دانی داره.
ا پیرامون مشکلات زیرساخت کشور که به واقع درست ن همانطور که شاهدیم بعضی از مناطق کشور دچار بحران شدید آب هستن بعضی بحران برق با توجه به کسری سوخت به زودی گازی هم برای پخت و پز نخواهیم داشت
الان ۳روزه که خاموشی‌های برنامه ریزی شده مجدد در دستور کار قرارگرفته و واقعا خسته شدیم چون می‌دانیم قطعا در ماه‌های آینده با گرمای هوا این مشکل۱۰۰چندان خواهد شد
دولت که بی‌کفایت، رهخر که کلا باطل،قوه قضائیه فاسد،قوه مجریه جنایت کار وفاسد،مجلس که طویله شده
ما ملت سالهاست مبارزه میکنیم البته جمع مبارزین واقعی واقعا اندک است چون اکثریت براین باور هستند که دیگران قیام کنند و آنها تماشا کنند
اما در این  زمان اگر کمی ما سکوت کردیم دلیل بر ترس یا رضایت ما از وظعیت حال حاظر نیست امثال من منتظر جرقه هستند جرقه ای که این بار دیگر  آتشی روشن کنیم که هیچ ارتش و ....نتواند در برابر آن مقاومت کند وان جرقه نتیجه مذاکرات ترامپ و ایران و در ادامه درگیری آنهاست
هیچ انسان عاقل و وطن پرستی حاظر نیست کشور بیگانه نگاه چپ به خاک کشورش بیندازد ولی ما چاره ای نداریم چون باید نیروی نظامی درگیر جنگ شود تا  این ظعف و استیصال به کمک دست خالی ما بیاید و ما خودمان کشور را نجات دهیم
ایران و ایرانی می‌داند چه کند ما از این جنگ حمایت می‌کنیم ولی بعد از پیروزی این اجازه را به هیچ کشوری نمی‌دهیم که در امور داخلی دخالت کند ما نه افغانستان و سوریه و عراقیم نه اینکه حاظر می‌شویم ضره ای از خاکمان مورد تعرض بیگانگان قرار گیرد
 ما منتظر جرقه و آغاز ایران با سلابت هستیم

 وقتی بی مایگان فرومایه و  احمق ها بر ما حکومت می کنند ....

 ، دیکتاتوری که نشان داده فقط بفکر خود و بقای حکومت د
دیکتاتوری اش میباشد

   وجود رانت گسترده در ساختار اقتصادی دولت پرده برداشت. او با اشاره به توزیع ارز ۲۸ هزار تومانی گفت: «وقتی دلار در بازار آزاد ۱۰۰ هزار تومان است و اینجا ۲۸ هزار تومان می‌دهند، این چه معنایی دارد؟» و صراحتا دریافت‌کنندگان این ارز را «رانت‌خوار» توصیف کرد.
 سالانه نزدیک به ۱۵۰ میلیارد دلار یارانه انرژی در کشور توزیع می‌شود و ادعا کرد: «ما می‌خواهیم این را به خود مردم بدهیم، نه اینکه برخی این را بگیرند و برای خودشان ببرند.»
 اعتراف رسمی به نظام اقتصادی رانت‌زده جمهوری اسلامی است؛ نظامی که حالا حتی رئیس‌جمهورش به ناکارآمدی و فساد آن اذعان دارد.
#زن_زندگی_آزادی

پاینده باد پرچم ایران آزاد 

/شورای عالی انقلاب فرهنگی قلدری می‌کند

 👨‍💼 مصوبه کنکوری بازهم تغییر کرد /شورای عالی انقلاب فرهنگی قلدری می‌کند، نه از زیر سؤال رفتن امضای رئیس‌‌جمهور هراس دارد نه از واکنش مجلس








مصطفی اسلامی، مدرس دانشگاه تهران:
▫️شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حاضر در موقعیتی قرار گرفته که عملاً امکان عقب‌نشینی ندارد. اگر مصوبه را لغو کند، اعتبار و هیمنه‌ای که در طول چهار تا پنج سال برای اجرای آن ایجاد کرده، خدشه‌دار می‌شود. اگر هم مصوبه را لغو نکند، ناچار است به طور مستمر اصلاحیه‌هایی منتشر کند که این امر باعث ایجاد سردرگمی و فشار روانی برای دانش‌آموزان خواهد شد. متأسفانه برخی از افراد حاضر در این شورا مسائل را قربانی منافع شخصی یا جناحی کرده‌اند.

▫️اگر واقعاً این مصوبه کارشناسی‌شده بود چرا تاکنون بارها مورد اصلاح قرار گرفته است؟ در ابتدا، مصوبه صرفاً شامل معدل پایه دوازدهم بود، اما به مرور پایه‌های دهم و یازدهم نیز به آن اضافه شدند. سپس پایه دهم حذف شد و پایه یازدهم مشمول تأثیر شد. این تغییرات مستمر نشان می‌دهد که مصوبه از ابتدا بر پایه بررسی‌های جامع و کارشناسی‌شده نبوده است.

▫️هنگامی که از کارشناسی‌ شدن این طرح صحبت می‌شود، باید دید مشورت‌ها با چه کسانی انجام شده است، بسیاری از این به‌اصطلاح کارشناسان، مدیران مؤسسات کنکوری برای‌شان تفاوتی نمی‌کند که تأثیر معدل قطعی باشد یا مثبت، یا تعداد دروس نهایی شش یا هشت باشد؛ آنچه اهمیت دارد، سود اقتصادی حاصل از این بازار جدید آموزشی است.

▫️در حال حاضر دانش‌آموزان باید هم کتاب‌های آمادگی کنکور را تهیه کنند و هم کتاب‌های مربوط به امتحانات نهایی را. به عبارتی، یک بازار آموزشی به دو بازار تبدیل شده است. بازار کنکور همچنان فعال است و در کنار آن، بازاری جدید به نام بازار نهایی شکل گرفته است، مجموعه کتاب‌ها، دوره‌ها و منابع آموزشی برای آمادگی در امتحانات نهایی منتشر و فروخته می‌شود،  موسساتی که پیش‌تر فقط منابع کنکور را ارائه می‌کردند، اکنون وارد این حوزه نیز شده‌اند و فروش خوبی دارند.

▫️درکنار آسیب روحی به دانش‌آموزان بزرگ‌ترین پیامد آن تضعیف جایگاه مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذار کشور است. وقتی مصوبه‌ای برخلاف قانون مجلس و بدون تأیید آن اجرا شد بی‌اعتنایی به قانون مجلس است، به‌نوعی بی‌اعتنایی به فرمایش بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است که همواره تأکید داشتند مجلس باید در رأس امور باشد. این شورا با قلدری کارش را جلو می‌برد، نه از زیر سؤال رفتن امضای رئیس‌جمهور هراس دارد نه از واکنش نمایندگان مجلس.

▫️متأسفانه تا زمانی که این لجاجت‌ها ادامه داشته باشد، امکان بروز آسیب‌های جدی وجود دارد. ممکن است نوجوانان ما، به دلیل فشارهای روانی ناشی از این بی‌ثباتی‌ها، به اقدامات ناگواری مانند خودکشی یا اعتراضات شدید دست بزنند. چنین اتفاقاتی پیش از این نیز سابقه داشته و نگران‌کننده است.

▫️در شرایط فعلی، ما دیگر با یک اختلاف‌نظر در سطح ملی مواجه نیستیم، بلکه موضوع کاملاً به سطح اشخاص تنزل پیدا کرده است. در واقع، اختلافاتی که امروز وجود دارد، بیشتر میان برخی نمایندگان مجلس و برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است. تنها راه برون رفت از این مشکلات بازگشت به قانون مجلس مصوب سال ۱۳۹۲ است که اشاره به برگزاری یک آزمون کنکور از دروس عمومی و اختصاصی دارد.


۱۴۰۴ فروردین ۲۱, پنجشنبه

اعدام سه زن ایرانی

 ‎ما نگران سه زن هستیم؛ پخشان عزیزی، وریشه مرادی و شریفه محمدی.




‌‏نه فقط از سر همدردی، بلکه از عمق درکی مشترک از خشونتی که هم‌زمان هم زنانه است، هم سیاسی است، و هم ساختاری.


‌‏اتهامات‌شان، واهی‌ست؛ اما سایه اعدام، واقعی‌ست، و ما خوب می‌دانیم که در این نظام، «اتهام واهی» اغلب برای نابودیِ کامل یک زندگی کفایت می‌کند.

‌‏سکوت، در برابر چنین خشونتی، همدستی با خشونتگر است. هر روزی که می‌گذرد، اضطراب ما برای سرنوشت این زنان، شکل فشرده‌تری از وحشتی‌ست که سال‌هاست بر تن‌ها، زبان‌ها و زندگی‌مان تحمیل شده. ما از پیش با این خشونت‌ها و قتل‌ها آشناییم، خشونت و قتل‌هایی که در لفافهٔ قانون، عدالت را به ابزاری برای حذف بدل کرده‌اند.

‌‏نام‌شان را بلند بگوییم پیش از آن‌که دوباره، دیر شود.
‌‏⁧ #وریشه_مرادی
‌‏⁧ #پخشان_عزیزی
‌‏⁧ #شریفه_محمدی
#انقلاب_ژینا
#زن_زندگی_آزادی
#نه_به_حجاب_اجباری
#نه_به_آپارتاید_جنسیتی
#شادی_حق_ماست
#زندانی_سیاسی_آزاد_باید_گردد

۱۴۰۴ فروردین ۱۹, سه‌شنبه

مقاله مذاکره ایران و آمریکا

 وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی لحظاتی قبل خبر از شروع مذاکرات “غیرمستقیم” در “سطح مقامات عالی” با آمریکا در عمان داد.





در انتهای این پیام آمده است: “اکنون توپ در زمین آمریکاست.”

حال، به زبان ساده آن‌چه رُخ داده است چیست؟

حدود یک ماه قبل و بلافاصله پس از اعلام خبر ارسال نامه‌ی ترامپ به تهران، مطلبی منتشر کردم که در آن این استراتژی سیاسی را توضیح دادم.

به صورت خلاصه در آن‌جا گفتم، ارسال نامه بیشتر جنبه‌ی رسانه‌ای دارد و هدف آن تاثیر بر افکار عمومی است تا بگویند آمریکا نهایت تلاش خود را قبل از حمله‌ی مستقیم کرد و در این مسیر حتی به بالاترین مقام در جمهوری اسلامی “نامه‌ی کتبی” نوشت.

مطلب را اینگونه تکمیل کردم که این سیگنالی از یک تصمیمی از پیش گرفته شده (اقدام نظامی) است و مهم‌تر از آن، شرایطِ تعریف شده‌ای بود که جمهوری اسلامی حتی اگر هزار جام زهر را سربکشد نیز زیربار تمام شروط آن نخواهد رفت.

اما چه شد که پس از حدود یک ماه، دو قدرت اصلی و متحد (آمریکا و اسرائیل) خبر از مذاکرات دادند؟ درحالی که جمهوری اسلامی در موضع ضعف است و باید بدانیم در جنگ میان قدرت ها، صرفاً قدرت‌ها هستند که با یکدیگر مذاکره می‌کنند؛ ضعیف‌ها اصلاً وارد بازی نمی‌شوند و صرفا از تصمیمات تبعیت می‌کنند.

دراصل، قرار بر هیچ نوعی از مذاکره‌ای نبود!

حتی جمهوری اسلامی از ماهیت، زمان و نوع مذاکره بی اطلاع بود و این را به سادگی می‌توان از سکوت سنگینِ نخستین ساعات پس از صحبت ترامپ در تمام سطوح حاکمیت متوجه شد؛

همچنین آن‌جا که در نیمه‌شب وزیر امور خارجه در یک پیام عجولانه خبر از مذاکره “غیر مستقیم” می‌دهد و در پایان آن می‌نویسد: “اکنون توپ در زمین آمریکاست” تایید دیگری بر این موضوع است.

اما هدف چه بود؟

آن‌ها بنابر دلایل متعدد داخلی و خارجی، تصمیم گرفتند بیش از این (تا اواسط اردیبهشت) صبر نکنند و  در یک اقدام ناگهانی اما حساب شده، نه‌تنها تکلیف را سریع‌تر‌ یک‌سره کنند، بلکه فرصت فکر کردن را از جمهوری اسلامی و متحدان آن بگیرند.

اینگونه جمهوری اسلامی در یک دوراهی قرار می‌گرفت؛ اگر تکذیب کند یعنی پایان و شروع جنگ، اگر تایید کند نیز یعنی با دست خود پایان را رقم می‌زند و نه‌تنها خلع سلاح خواهد شد، بلکه ایدئولوژی‌ خود را هم که بر آن استوار است نابود می‌کند.

باید بدانیم در اینجا تجربه‌ی سقوط قذافی درتصمیم‌گیری حاکمیت به عنوان یک مثال “تقریباً مشابه” نیز تاثیر مهمی داشت. زیرا او‌ در سال ۲۰۰۳ و در جریان مذاکره با آمریکا و بریتانیا، برنامه‌ی هسته‌ای و موشکی خود را کنار گذاشته بود و پس از مدتی سقوط کرد.

حال چه شد؟

هیچکدام! جمهوری اسلامی این رویداد را نه تایید و نه تکذیب کرد. بلکه همانطور که در ابتدا گفتم، وزیرخاجه جمهوری اسلامی گفت مذاکره “غیرمستقیم” در همان تاریخ انجام می‌شود و به پرتاب توپ به زمین آمریکا برای فرار از انتخاب نهایی اشاره کرد. البته ترامپ که پیش‌ از این می‌دانست این گزینه محتمل است، از 
    
هفته‌ی قبل هرگونه مذاکره غیرمستقیم را رد کرده است
. در حالی که رادیو و تلویزیون حکومتی تا لحظه مخابره این خبر از پوشش اظهارات دونالد ترامپ خودداری کردند و مقامات حکومت هم هنوز واکنش نشان ندادند، خبرگزاری تسنیم، ارگان خبری سپاه پاسداران اظهارات دونالد ترامپ را توهم و عجیب خواند. این خبرگزاری گفته «ادعای ترامپ در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به صراحت هرگونه مذاکرات مستقیم با آمریکا را به سبب سابقه بدعهدی و عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود از جمله در خصوص برجام رد کرده و تنها با مذاکرات غیر مستقیم موافقت کرده است.»

خبرگزاری فارس، دیگر ارگان خبری سپاه پاسداران هم در یک گزارش خبری بسیار کوتاه و محتاطانه اظهارات دونالد ترامپ را «ادعا» خواند و نوشت:‌ ادعای ترامپ در حالی مطرح شده که عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی دیروز گفته بود مذاکره با آمریکا به صورت غیرمستقیم خواهد بود و آمریکا پاسخ نامه جمهوری اسلامی به دونالد ترامپ را دریافت نکرده است. محمد باقری، رئیس کل ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هم روز گذشته گفت بود خامنه‌ای اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را نداده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا و صدا و سیمای حکومتی هنوز واکنشی به این گفته‌های دونالد ترامپ نشان ندادند و حتی خبر را گزارش نکردند. برخی از خبرگزاری‌های نیمه رسمی داخلی به نقل ا
 ظهارات ترامپ از رسانه‌های بین‌المللی بسنده کردند

🔸 علی مطهری: اکثر مردم ایران خواهان توافق بین ایران و آمریکا هستند/ مخالفان نمی‌توانند مانع‌تراشی کنند


علی مطهری:
▫️اکثر مردم خواهان یک توافق هستند که تحریم‌ها برطرف شود. طبیعی است که یک فضای اجتماعی در موفق بودن مذاکره، موثر است.

▫️فکر می‌کنم افرادی که این روزها این اظهارات را مطرح کردند؛ می‌خواهند به آمریکا علامت بدهند که کسانی هستند خواهان ترور ترامپ هستند. خودشان فکر می‌کنند که این موضوع می‌تواند برای مذاکره با مفید باشد و باید دید چه تاثیری در مذاکرات دارد.

▫️در آمریکا هم افرادی هستند که با مذاکره مخالف بوده و طرفدار حمله به ایران هستند. در هر دو کشور این گروه‌ها وجود دارند.

▫️دولت باید راه مذاکره را ادامه بدهد و ان‌شاء‌الله  که به نتیجه خواهد رسید؛ فکر می‌کنم که کاری از دست مخالفان مذاکره بر نمی‌آید و نمی‌توانند مانع تراشی کنند.

▫️معلوم شد که مذاکره تصمیم نظام بوده و کل نظام خواستار رفع تحریم‌ها است. در این موضوع دولت و همه نهادهای حکومتی هم‌صدا و متحد هستند. 
.

ترجمه کامل معافیت تحریم نفتی ایران

   ترجمه کامل اطلاعیه خزانه‌داری آمریکا برای صدور معافیت تحریم فروش نفت، پتروشیمی‌و مشتقات ایران تا ۲ ماه آینده وزارت خزانه‌داری ایالات متحد...