رئیس رسانه ملی و مدیران ارشد آن باید با سواد باشد /
این صداوسیما در حد مکتب خانه های قدیمی هم نیست چه برسد به اینکه دانشگاه باشد
رسانه ملی کشور ما هنوز فرصت دارد خود را بازسازی کند و با جلب اعتماد مردم به شرایط سالهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگردد و مهمترین مرجع رسانهای برای ملت ایران باشد.
برای دستیابی به این هدف، لازم است در انتصاب مدیران ارشد رسانه ملی نکاتی رعایت شوند که مستقیماً در ایجاد تحول محتوائی این رسانه تأثیرگذارند.
اولین نکته اینست که رئیس رسانه ملی و مدیران ارشد آن باید افراد باسوادی باشند که بتوانند شرایط حساس معادلات جهانی را تشخیص بدهند. این سواد به معنای درک صحیح اقتضائات داخل کشور و فهم درست تحولات روز دنیاست. بدون برخورداری از چنین درک و فهمی نمیتوان افکار عمومی یک ملت را در جهت منافع ملی شکل داد.
دوم، استقلال است.سوم، تفکر عمیق فرهنگی است. امام خمینی معتقد بودند رسانه ملی باید دانشگاه باشد. متأسفانه رسانه ملی در سطح مکتبخانههای قدیم عمل میکند. کار باید در دست مدیرانی باشد که همچون نخبهترین اساتید دانشگاه بتوانند رسانه ملی را به یک دستگاه فرهنگساز تبدیل نمایند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر