۱۴۰۳ مرداد ۲۹, دوشنبه

اعدام‌ها در زندان‌های ایران

 

اعدام‌ها در زندان‌های ایران

منابع حقوق بشری از ادامه روند اعدام‌ها در زندان‌های ایران خبر می‌دهند و زندانیان سیاسی محبوس در بند زنان اوین نیز گفته‌اند همچنان به رغم فشارها، با مجازات اعدام مبارزه خواهند کرد.

رسانه‌های حقوق بشری تعداد زندانیان اعدام‌شده در بامداد دوشنبه ۲۹ مرداد را دست‌کم هشت نفر گزارش کرده‌اند.

وبسایت حال‌وش از اجرای حکم اعدام پنج نفر در زندان یزد خبر داده و آنها را سه شهروند بلوچ و دو تبعه افغانستان که با اتهامات مرتبط به مواد مخدر یا قتل محکوم شده بودند معرفی کرده است.

مقاله/ کودکان و آلودگی محیط زیست

 کودکان:

درمورد این که کودکان دقیقا درچه گروه های سنی قراردارند، یک توافق کلی وجود ندارد، WLO (سازمان جهانی کار) و UNEP (برنامه محیط زیست سازمان مللهمه افراد زیر ۱۵ سال راکودک معرفی می کند واین درحالی است که پیمان نامه جهانی حقوق کودک همه افراد زیر ۱۸سال را کودک برمی شمارد.

  • محیط زیست (Environment):

محیط زیست دریک تعریف کلی عبارتست ازمجموعه شرایط  بیرونی که درطول عمر یا زندگی یک موجود زنده، مانند انسان بر او اثرمی گذارد. به این ترتیب نورخورشید، آب، هوا، اقلیم، گیاهان، جانوران و سایر موجودات بی جان وجاندار که برروی سیاره زمین وجود دارند و با یکدیگر در ارتباط دوسویه هستند، محیط زیست انسان را تشکیل می دهند. البته از محیط زیست تعریف های گوناگونی وجود دارد که ازآن ها چشم پوشی می نماییم. محیط زیست ومنابع موجود درآن، در واقع محل زندگی و تامین کننده اصلی ترین نیازهای انسان به شمارمی آید. با وجود این، در سال های گذشته، با رشد فزاینده جمعیت وپیشرفت های تکنولوژیکی، روند بهره برداری از منابع موجود در زمین نیز بیشتر شده است و در یک کلام محیط زیست انسان دستخوش تخریب وآلودگی قرارگرفته است)ادامه. . . .

گشت ارشاد و طرح نور

 همزمان با ادامه درخواست‌ها از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران، برای کنار گذاشتن طرح موسوم به «نور» و های ارشاد، فرمانده کل نیروی انتظامی مدعی شده که در این زمینه «پلیس مجری قانون است»

احمدرضا رادان روز شنبه ۲۷ مرداد گفت: «در خصوص اجرای طرح نور، باید به قانون مراجعه کنیم، زیرا هر چیزی که قانون باشد، پلیس مجری آن بوده و باید طبق قانون آن را انجام دهد.»

او تاکید کرد: «مگر اینکه از همان مسیر قانونی تکلیف از پلیس برداشته شود.»

فرمانده نیروی انتظامی این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح نور در دولت چهاردهم و ریاست جمهوری پزشکیان مطرح کرد.

اما فرمانده پلیس در حالی از طرح موسوم به «نور»، برنامهٔ مقابلهٔ حکومت با زنان مخالف حجاب اجباری در معابر عمومی، به عنوان اقدامی قانونی سخن می‌گوید که این طرح قانون نیست.

از سوی دیگر، لایحه موسوم به عفاف و حجاب نیز هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است.

طرح نور از ۲۵ فروردین امسال با حضور مجدد گشت‌های ارشاد در برخی نقاط شهرها آغاز شده و تاکنون گزارش‌های

 

خانم داوند در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به سه سال و ۹ ماه حبس محکوم شد.

او آبان ۱۴۰۰ پس از سپری کردن یک‌سوم دوران محکومیت خود مشمول عفو مشروط شد و از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد

۱۴۰۳ مرداد ۱۴, یکشنبه


 

وضعیت هوای تهران 

 خبرگاه؛ قوه قضائیه: پرونده قضایی برای “ترور هنیه” تشکیل شد

معاون قضایی قوه قضائیه ایران از تشکیل پرونده قضایی در خصوص کشته‌شدن اسماعیل هنیه در تهران خبر داد. تنها چند روز قبل از کشته‌شدن هنیه، اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت رئيسی از متلاشی شدن “شبکه نفوذی موساد” سخن گفته بود.خبرگاه دویچه وله فارسی مجموعه‌ای خبری از موضوعات و تحولات روز ایران، منطقه، آلمان و جهان در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، 

۱۴۰۳ مرداد ۱۲, جمعه

 خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، گزارش منتشره در نشریه نیویورک تایمز را درباره چگونگی کشته شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران رد کرد. همزمان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته است 

سروناز احمدی، زندانی سیاسی در ششمین روز اعتصاب داروی خود به‌سر می‌برد

  سروناز احمدی، زندانی سیاسی در ششمین روز اعتصاب داروی خود به‌سر می‌برد سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و مددکار اجتماعی محبوس در زندان اوین،...