۱۴۰۳ مرداد ۸, دوشنبه

حفاظت منابع طبیعی کشور

  - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با بیان این که آتش زدن کاه و کلش مزارع، عامل اصلی وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس در هفته‌های اخیر بوده است، گفت: در آتش‌سوزی کوهستان خائیز، ۴۶۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی دچار حریق شد.

به گزارش ایرنا از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرهنگ علی ملکی آهنگران درباره روند اطفای حریق در کوهستان خائیز در روزهای اخیر افزود: از این میزان اراضی ۴۵۰ هکتار از عرصه‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست و ۱۰ هکتار از عرصه‌های تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی دچار حریق شدند که البته بیش از ۸۰ درصد خسارت‌ها به صورت سطحی بوده است.

روز جهانی منع خشونت علیه زنان، بزرگداشت ۲۵ نوامبر


پایگاه حقوق بشری هرانا اعلام کرد که از ۱۵ تیرماه آقای صخراوی «در پی وخامت حال جسمانی و با علائم سکته» بیهوش شده است.

این خبرگزاری همچنین نوشت که پس از این اتفاق «صحبت کردن او کند و به حالت نامفهوم در آمده» است.

پژوهشگر مرکز تحقیقات محیط زیست

 پژوهشگر مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هوای این کلانشهر ۴۰ میکروگرم بر مترمکعب ذرات معلق دارد و این رقم هشت برابر استاندارد جهانی است.

یعقوب حاجی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان بهداشت جهانی، میانگین استاندارد ذرات معلق در هوا را سالانه پنج میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرده اما میزان این ذرات در هوای اصفهان که آلوده به فلزات سنگین است، بشدت از استانداردها فاصله دارد.

۱۴۰۳ تیر ۲۸, پنجشنبه

محیط‌بانان آتش را در کیامکی مهار کردند

 رئیس اداره محیط زیست جلفا از مهار آتش‌سوزی در اراضی مرتعی پناهگاه حیات وحش کیامکی توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد


علیرضا قوجایی با حضور در عملیات اطفا حریق اظهار کرد: با هوشیاری و مطابق آماده باش نیروهای واکنش سریع

گزارش شش‌ماهه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

 “سازمان دفاع از جریان آزاد اطلاعات” گزارش خود از سرکوب روزنامه‌نگاران در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ در ایران را منتشر کرد. در این مدت ۳۴ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند و قوه قضائیه ۸۷ پرونده علیه فعالان رسانه‌ای تشکیل داده است.”سازمان دفاع از جریان آزاد اطلاعات” (DeFFI) که سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران را مستند می‌کند و همزمان با خیزش زن، زندگی آزادی در سال ۲۰۲۲ تاسیس شد، در تازه‌ترین گزارش خود آمار جدیدی از فشار بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران ارائه داد.

اعتراض کمپین حقوق بشر ایران به حکم اعدام شریفه محمدی

 کمپین حقوق بشر ایران ضمن اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی، فعال کارگری محبوس در زندان لاکان رشت از برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی برای حبس طولانی‌‌مدت فعالان کارگری در ایران خبر داد.کمپین حقوق بشر ایران در گزارشی با اشاره به صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری نوشت که جمهوری اسلامی ایران فعالان حوزه حقوق کارگری را در تیررس خود قرار داده است.

ظریف: پزشکیان بجای دولت ائتلافی، دولت وحدت ملی تشکیل خواهد داد

 محمدجواد ظریف، رئیس “شورای راهبری دوره انتقال” گفت پزشکیان به جای دولت “ائتلافی” یک دولت “وحدت ملی” تشکیل می‌دهد. او از فعالیت پنج کارگروه برای انتخاب وزرا خبر داد و گفت از اقوام نیز در این کارگروه‌ها حاضر هستند.محمدجواد ظریف، رئیس “شورای راهبری دوره انتقال” دولت مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران شامگاه چهارشنبه ۲۷ تیر (۱۷ ژوئیه) با حضور در شبکه خبر تلویزیون ایران گفت دولت چهاردهم به جای دولت “ائتلافی” یک دولت “وحدت ملی” تشکیل خواهد داد و قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس‌جمهور همراهی ندارند، در کابینه جدید حاضر باشند.

۱۴۰۳ تیر ۲۴, یکشنبه

                             زرتشت احمدی راغب به حبس و تبعید محکوم شد

 

               شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی کرج، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی محبوس در زندان قزلحصار، را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان «قیدار» در استان زنجان محکوم کرده است

اعلامیه جهانی حقوق بشر

 از آنجا که بازشناسی حرمت ذاتی آدمی و حقوق برابر و سلب ناپذیر تمامی اعضای خانواده ی بشری بنیان آزادی، عدالت و صلح در جهان است.

از آنجا که بی اعتنایی و تحقیر حقوق انسان به انجام کارهای وحشیانه انجامیده به طوری که وجدان آدمی را در رنج افکنده است.
از آنجا که پدید آمدن جهانی که در آن تمامی ابناء بشر از آزادی بیان و عقیده برخوردار باشند و به رهایی از هراس و نیازمندی رسند، به مثابه عالیترین آرزوی همگی انسانها اعلام شده است.
از آنجا که بایسته است تا آدمی، به عنوان آخرین راهکار، ناگزیر از شوریدن علیه بیدادگری و ستمکاری نباشد، به پاسداری حقوق بشر از راه حاکمیت قانون همت گمارد.
از آنجا که بایسته است تا روابط دوستانه بین ملتها گسترش یابد، از آنجا که مردمان «ملل متحد» در «منشور»، ایمان خود به اساسی ترین حقوق انسانها، در حرمت و ارزش نهادن به شخص انسان را نشان داده و در حقوق برابر زن و مرد هم پیمان شده اند و مصمم به ارتقای توسعه اجتماعی و بهبود وضعیت زندگی در فضای آزادترند.
از آنجا که «ممالک عضو»، در همیاری با «ملل متحد»، خود را متعهد به دستیابی به سطح بالاتری از حرمت جهانی برای حقوق بشر و آزادی های زیربنایی و دیده بانی آن کرده اند.
از آنجا که فهم مشترک از چنین حقوق و آزادیها از اهم امور برای درک کامل چنین تعهدی است.

سروناز احمدی، زندانی سیاسی در ششمین روز اعتصاب داروی خود به‌سر می‌برد

  سروناز احمدی، زندانی سیاسی در ششمین روز اعتصاب داروی خود به‌سر می‌برد سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و مددکار اجتماعی محبوس در زندان اوین،...